• Hasta Olarak Haklarımız;
• a) Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,
• b) Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,
• c) Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,
• d) Mahremiyet,
• e) Sağlık Hizmetleri Hakkında Bilgilendirilme Ve Hasta Rızasının Alınması Hakkı,
• f) Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma,
• g) Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme,
• h) Saygınlık Görme ve Rahatlık,
• ı) Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma,
• i) Şikayet ve Dava Hakkı,
•j) Tedavi Reddetme Hakkı,
•k) Hastaya Ait Bilgilerin Gizliliğinin Sağlanması Hakkı,
Hasta Olarak Sorumluluklarımız;
• a) Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,
• b) Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,
• c) Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,
• ç) Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,
• d) İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
• e) Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
• f) Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.